Kerkenraad
Kerkenraad
Naam | Functie | Van | Tot | Opmerkingen |
.A.W.G. (Gerard) van Ooijen | Voorzitter / ouderling | 2015 | 2019 | Lid Moderamen / Ouderling kerkrentmeester Voorzitter |
L.I. (Linda) Oppenhuizen - van Wel | Scriba | 2014 | 2019 | Lid Moderamen |
C. (Corrie) Swart-Swart | Ouderling Vieren en Leren | 2016 | 2020 | Lid Moderamen |
H.W. (Henk) Crielaard | Wijkouderling | 2015 | 2019 | Wijk A |
G.A. (Goos) van Herpen | Wijkouderling | 2017 | 2021 | Wijk B |
K. (Karel) Hendriks | Wijkouderling | 2018 | 2022 | Wijk C |
C. (Cora) Schreuders-van Wijk | Wijkdiaken | 2016 | 2020 | Wijk A |
W. (Wilma) Westerlaken- Kortleve | Wijkdiaken | 2018 | 2022 | Wijk B |
A. (Aart) Kant | Wijkdiaken | 2018 | 2022 | Wijk C |
K. (Krista) Hobo | Scriba Diakonie | 2019 | 2023 | Lid Moderamen |
J.A. (Johnny) van Meurs | Jeugddiaken | 2017 | 2021 | |
Vacature | Jeugdouderling | 2018 | 2022 | Lid Moderamen |
Vacature | Ouderling / kerkrentmeester | |||
Ds. H.J.K. (Anja) Gierkink - v. Geerenstein | Predikant | Lid Moderamen |
Wijkteams
Wijkteams
Naam | Functie | Van | Tot | Opmerkingen |
H.W. (Henk) Crielaard | Wijkouderling | 2015 | 2019 | Wijk A |
Huipie Lievaart | Bezoekmedewerker | 2020 | 2024 | A 1 |
Cora Schreuders - van Wijk | Wijkdiaken | 2016 | 2020 | A 2 |
Hannie Buizer | Bezoekmedewerker | 2008 | 2012 | A 3 |
Heleen van Tilborg | Bezoekmedewerker | 2 011 | 2015 | A 4 |
Goosse Kant | Bezoekmedewerker | 2020 | 2024 | A 5 |
Goos van Herpen | Wijkouderling | 2017 | 2021 | Wijk B |
Wilma Westerlaken | Wijkdiaken | 2018 | 2022 | B 1 |
Bep Lievaart | Bezoekmedewerker | 2008 | 20122020 | B 2 |
Ina Crielaard | Bezoekmedewerker | 2019 | 2023 | B 3 |
Heleen Colijn-de Bruijn | Bezoekmedewerker | 2020 | 2024 | B 4 |
Mary Schouten | Bezoekmedewerker | 2018 | 2022 | B 5 |
Karel Hendriks | Wijkouderling | 2018 | 2022 | Wijk C |
Marius Schouten | Bezoekmedewerker | 2018 | 2022 | C 1 |
Aart Kant | Wijkdiaken | 2015 | 2019 | C 2 |
Karin v.d. Giessen | Bezoekmedewerker | 2014 | 2018 | C 3 |
Joke Biesheuvel | Bezoekmedewerker | 2011 | 2015 | C 4 |
Anneke Kostense | Bezoekmedewerker | 2016 | 2020 | C 5 |
College van Kerkrentmeesters
College van Kerkrentmeesters
Het College van Kerkrentmeesters is verantwoordelijk voor de stoffelijke belangen binnen de kerkelijkeorganisatie. Het gaat dan vooral om de financiële gang van zaken en het onderhoud en beheer van de
gebouwen.
Naam | Functie | Van | Tot | Opmerkingen |
H.A.G.A. (Herman) Schreuders | Voorzitter/kerkrentmeester | 2010 | 2018 | |
A.W.G. (Gerard) van Ooijen | Ouderling/kerkrentmeester | 2016 | 2020 | |
J. (Job) van Breugel | Technische zaken | 1986 | 201** | |
M.A. (Anné) Swart | Technische zaken | 1986 | 2017 | |
D. (Dirk) Westerlaken | Lid | 2008 | 201** | |
P. (Patty) de Graaf | Lid | 2011 | 201** | |
J. (Johan) Nederveen | Lid | 2014 | 2018 |
Financiele administratie
Doel
Kerk, zending, enz. Rabobank NL44RABO0357002040 Postbank NL17INGB0001080585
Diaconie NL07RABO0357002318
BELANGRIJK: Wilt u bij elke overschrijving duidelijk aangeven waarvoor het bedrag bestemd is.
Actie Kerkbalans
De inkomsten voor de plaatselijke kerk bestaan, naast de collecteopbrengsten, uit de Vaste Vrijwillige Bijdragen van de gemeenteleden. Jaarlijks wordt in de maand januari ingehaakt op de landelijke actie “Kerkbalans” en ontvangen leden van 16 jaar en ouder (zowel belijdende- als doopleden) een schrijven, waarin u wordt gevraagd uw bijdrage voor de kerk bekend te maken en hoe u deze wenst af te dragen. Het is mogelijk uw bijdrage ineens of in termijnen te voldoen. Ook kunt u de kerk machtigen regelmatig een bedrag van uw bank- of girorekening af te laten schrijven. Deze manier van betalen is gemakkelijker voor u en voor de kerk. Daarnaast zijn de kosten duidelijk lager voor de kerk dan een handmatige overboeking of een machtiging waarbij de bank zorgt voor de overboeking.
Solidariteitskas en bijdrage “Informatie”
Op het formulier voor de Actie Kerkbalans wordt tevens gevraagd of u de jaarlijkse bijdrage voor de solidariteitskas en de bijdrage voor het kerkblad “Informatie” ook automatisch wilt laten incasseren door de kerk. De bijdrage voor de Solidariteitskas zijn € 10 per persoon vanaf 18 jaar. De bijdrage voor het kerkblad “Informatie” is vrijwillig, echter de kosten van het maken van de “Informatie” zijn ongeveer € 7,50 per jaar. Daarom wordt u gevraagd een bijdrage van minimaal € 7,50 te doen.
Collectebonnen
Giften aan kerkelijke instellingen zijn, voor zover ze een bepaald bedrag te boven gaan, aftrekbaar voor de inkomstenbelasting. Omdat de VVB als “gift” aangemerkt wordt is deze aftrekdrempel al tamelijk snel gehaald, waardoor ook uw regelmatige collectebijdragen ( = ook een gift) aftrekbaar kunnen worden. Alleen moet u een bewijsstuk kunnen overleggen, dat u inderdaad een bepaald bedrag aan collectegaven heeft besteed. Onze kerk geeft u de mogelijkheid ook de giften aan collecten en overige kerkelijke doeleinden te voldoen d.m.v. collectebonnen. Collectebonnen zijn er in coupures van € 0,50 (geel), € 0,75 (oranje) en € 1,00 (groen) Zij zijn dagelijks verkrijgbaar bij de boekhouder: Om te voorkomen dat u voor een dichte deur komt te staan, kunt u het beste even bellen voordat u komt. Als het moeilijk voor u is om langs te komen brengen wij de bonnen eventueel ook bij u thuis. Bestellen kan telefonisch of via het e-mail adresadministratie@gkgr.nl. De procedure is als volgt: U “koopt” een kaart van 20 bonnen (€ 10,00, € 15,00 of € 20,00) en u ontvangt daarvan een kwitantie. Als betalingsmethode gaat de voorkeur van de boekhouder uit naar het afgeven van een eenmalige machtiging. Door deze methode wordt het bedrag automatisch van uw bankrekening afgeschreven. Hierdoor heeft u meteen het bewijs voor uw belastingaangifte.
Dhr. A.J. Oppenhuizen
Parallelweg 20
4283 GS Giessen
0183-449544
administratie@gkgr.nl
Kerkelijk bureau
Kerkelijk Bureau
Het kerkelijk bureau verzorgt de ledenadministratie en zorgt voor aansluiting met de landelijke PKN ledengegevens. Ook wordt de website bijgehouden.Naam | Functie | Jaar van aantreden | Jaar van aftreden | Opmerkingen |
G.A.A. (Gerla) van Breugel | 2019 | kerkelijkbureau@gkgr.nl |
Leden van onze gemeente kunnen HIER een aantal persoonsgegevens inzien en controleren.
HIER kunnen eventuele correcties en/of aanvullingen worden aangegeven.
Kosters en beheer
Kosterscollectief:
Binnen onze kerk zijn de kosterstaken opgedeeld en een 3-tal kerntaken. Alle kosterstaken worden uitgevoerd onder de verantwoordelijkheid van het College van Kerkrentmeesters en gecoördineerd door Joost-Dienant Heystek. De taken laten zich als volgt omschrijven:
1. Verhuur gebouwen:
Joost-Dienant beheert de centrale agenda en maakt afspraken over commerciële verhuur van (delen van) het kerkelijk centrum. Commissies die vergaderen stemmen dit met Joost Dienant af en maken zonodig met hem afspraken over toegang (welke ruimte), gebruik keuken, eventueel gebruik verwarming, enz.
Naam | Adres | Postcode | Woonplaats | Contact |
Joost-Dinant Heijstek | Ravelijn 5 | 4285EE | WOUDRICHEM | 441254 |
2. Schoonmaak:
Onder leiding van Kees Westerlaken is er een collectief dat zorg draagt voor het schoonhouden van de kerk en de bijgebouwen. Op dit moment bestaat het (wisselend) schoonmaakteam uit:
Naam | Adres | Postcode | Woonplaats | Contact |
Kees en Carla Westerlaken | Drie Zalmen 7 | 4284EN | RIJSWIJK NB | 442454 |
Ina Crielaard | Drie Zalmen 2 | 4284EP | RIJSWIJK NB | 443263 |
Mary Schouten | ||||
Bep Lievaart | Maasdijk 18 | 4283GA | GIESSEN | 442860 |
Linda Oppenhuizen | Parallelweg 20 | 4283GS | GIESSEN | 449544 |
Barry Westerlaken | Jagerspad 27 | 4284EC | RIJSWIJK NB | 441570 |
Joke Biesheuvel | ||||
Annie van Vugt | ||||
Anneke Kostense | ||||
3. Erediensten:
Voor de (zondagse) erediensten worden de kosterstaken, bij toerbeurt, ingevuld door een aantal vrijwilligers, te weten:
Naam | Adres | Postcode | Woonplaats | Contact |
Job en Maaike van Breugel | Burgstraat 41 | 4283GE | GIESSEN | 442010 |
Wim en Ina Crielaard | Drie Zalmen 2 | 4284EP | RIJSWIJK NB | 443263 |
Peter en Renate Kant | Reygerboslaan 13 | 4283HB | GIESSEN | 441074 |
Anton en Linda Oppenhuizen | Parallelweg 20 | 4283GS | GIESSEN | 449544 |
Dirk Westerlaken | Ridderhof 3 | 4283GN | GIESSEN | |
Joost Dienant Heijstek | Ravelijn 5 | 4285EE | WOUDRICHEM | 06-27536445 |
Wim Crielaard regelt de inkoop en het voorraadbeheer van de keuken. Tevens zijn Wim en Ina de eerst aangewezen kosters bij ‘rouw en trouw’ diensten.
Eerste reserve voor deze bijzondere diensten zijn Goos en Gerdien van Herpen.